Prowadzenie pełnej księgowości - przypomnienie!

Posted by Konsultant on 10:22:00
Wiele z działających na rynku przedsiębiorstw nie ma możliwości korzystania z uproszczonej formy księgowości. Utrudnia to prowadzenie działalności oraz zwiększa ponoszone przez firmy koszty. Wynika z tego, że pełna księgowość jest wyjątkowo trudnym i rozbudowanym systemem księgowości. Od osób zajmujących się prowadzeniem pełnej księgowości wymaga posiadania dużej wiedzy i umiejętności księgowej oraz posiadania odpowiednich programów finansowo-księgowych.


Prowadzenie pełnej księgowości powoduje znacznie większe obowiązki przedsiębiorcy względem organów podatkowych i innych instytucji państwowych. Do tego takich obowiązków należy sporządzanie sprawozdania finansowego. Dokument ten określa stan finansów i majątku firmy oraz osiągnięty w danym roku wynik z działalności gospodarczej. Składa się między innymi z rachunku zysków i strat oraz bilansu.



Do prowadzenia pełnej księgowości trzeba w firmie założyć księgę rachunkową, składającą się z dziennika księgowego, kont syntetycznych oraz analitycznych, zestawień obrotów i sald tych kont oraz wykazu składników aktywów i pasywów jednostki gospodarczej.



Prowadzenie pełnej księgowości w przedsiębiorstwach jest trudne i kosztowne, ale nie z pomocą naszego biura rachunkowego! Zapraszamy do korzystania z naszych usług!