Co wlicza się do kosztów podróży służbowej?
Posted by Konsultant on 07:44:00
Ze względu na nieustanny rozwój gospodarki w naszym kraju, zwiększył się popyt na usługi związane z prowadzeniem wszelkich spraw księgowych. Zdecydowana większość przedsiębiorców nie ma możliwości, czasu ani predyspozycji do wykonywania tych zadań samodzielnie, dlatego coraz częściej decyduje się na skorzystanie z oferty biura rachunkowego.
W firmach rzeczą częstą jest to, że wysyła się pracowników w delegację. Podczas jej trwania (więcej niż jeden dzień), pracodawca jest zobowiązany pokryć koszty z nią związane.
Zalicza się do nich:
- Koszty przejazdów czyli wydatki związane z dotarciem na miejsce docelowe oraz powrót z niego. Ustalane są na podstawie biletów lotniczych, kolejowych, autobusowych lub w niektórych przypadkach na podstawie ewidencji przejazdu samochodu – ryczałt za przejazd własnym środkiem transportu, gdy przedsiębiorca wyrazi na to zgodę.
- Koszt noclegu – ustalony na podstawie przedstawionego rachunku lub według ryczałtu, wynoszącego 150% diety.
- Koszty dojazdów środkami komunikacji miejskiej – ustalane na podstawie przedstawionych rachunków lub ryczałtu w wysokości 20% diety na każdy dzień.
- Koszty wyżywienia – gdy wyżywienie nie jest wliczone w koszty noclegu. Ryczałt na wyżywienie zwany jest dietą.
- Pozostałe koszty – uznane przez pracodawcę za niezbędne.
W firmach rzeczą częstą jest to, że wysyła się pracowników w delegację. Podczas jej trwania (więcej niż jeden dzień), pracodawca jest zobowiązany pokryć koszty z nią związane.
Zalicza się do nich:
- Koszty przejazdów czyli wydatki związane z dotarciem na miejsce docelowe oraz powrót z niego. Ustalane są na podstawie biletów lotniczych, kolejowych, autobusowych lub w niektórych przypadkach na podstawie ewidencji przejazdu samochodu – ryczałt za przejazd własnym środkiem transportu, gdy przedsiębiorca wyrazi na to zgodę.
- Koszt noclegu – ustalony na podstawie przedstawionego rachunku lub według ryczałtu, wynoszącego 150% diety.
- Koszty dojazdów środkami komunikacji miejskiej – ustalane na podstawie przedstawionych rachunków lub ryczałtu w wysokości 20% diety na każdy dzień.
- Koszty wyżywienia – gdy wyżywienie nie jest wliczone w koszty noclegu. Ryczałt na wyżywienie zwany jest dietą.
- Pozostałe koszty – uznane przez pracodawcę za niezbędne.