Budżetowanie – metoda zarządzania firmą!
Posted by Konsultant on 14:04:00

Budżetowanie składa się z kilku indywidualnych etapów.
1. Projektowanie
2. Tworzenie
3. Zatwierdzanie budżetu
4. Kontrola
Budżetem natomiast nazywamy planem finansowym przedsiębiorstwa, który prezentuje sposób alokacji zasobów wyrażony w jednostkach pieniężnych.1. Projektowanie
2. Tworzenie
3. Zatwierdzanie budżetu
4. Kontrola
Wyodrębnia się 4 główne typy budżetowania:
- budżetowanie kroczące polega na stworzeniu dokładnego budżetu dla pierwszego kwartału
- budżetowanie przyrostowe polegające na stworzeniu budżetu na podstawie posiadanych przez firmę danych z poprzedniego okresu
- budżetowanie odgórne polegające na opracowaniu budżetu na poziomie menadżerów
- budżetowanie partycypacyjne polegające na tym, że to kierownictwo opracowuje strategie firmy, a poszczególni pracownicy ustalają budżety cząstkowe