Co wliczane może zostać w koszta firmy?

Posted by Konsultant on 09:25:00

Ponoszenie kosztów i konieczność inwestycji to ciągły proces towarzyszący na każdym etapie działalności. Podczas prowadzenia firmy warto jest umieć rozróżnić co można wpisać w koszty firmy. Aby móc ocenić, co można wpisać w wydatki związane z uzyskaniem przychodu należy odnieść się do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, która wskazuje, że aby móc dokonać odliczenia od przychodu zaistnieć musi związek przyczynowo-skutkowy. Tak spełniony warunek wymagany jest podczas kontroli Urzędu Skarbowego lub innego organu, któremu może okazać się niezbędne uargumentowanie oraz wykazanie sytuacji. Wszystkie koszty, jakie ponosi spółka z ograniczoną odpowiedzialnością należy obowiązkowo zarejestrować do firmy, najlepiej w formie faktury VAT.
Dokonując zapisów przedsiębiorca ma także możliwość znaczącego obniżenia podatku dochodowego. Jeżeli właściciel podmiotu gospodarczego planuje zaoszczędzić lub po prostu zmniejszyć wydatki swojej firmy, to dobrym sposobem będzie właśnie dokonywanie zapisów kosztów oraz stosowanie rozwiązań na optymalizację podatkową.